Ce este infrastructura de marketing?

Te-ai gândit vreodată de ce unele afaceri au un flux constant de lead-uri, pe când altele își doresc să aibă și ele succesul acesta? Factorul principal al acestui flux este infrastructura bună de marketing. Este foarte important să îți susții afacerea prin multă muncă, timp și bani. Există afaceri care își clădesc și îmbunătățesc mereu infrastructura de marketing. Ele se bazează direct pe informațiile primite de la utilizatori.Cea mai comună greșeală pe care o fac marketerii este aceea că fac anumite acțiuni de marketing fără un plan în spate. Nu este de ajuns să rulezi o reclama pe un site specializat sau una pe Facebook, să creezi un newsletter și să îl trimiți extrem de rar unei liste, care în cel mai rău caz este cumpărată. Afacerile de genul nu supraviețuiesc mult pe piață și nimeni nu își dorește să își vadă compania aproape de dispariție.

        Citește și articolul despre cum să repari conținutul vechi de pe site!

Care sunt pașii de care nu trebuie să uiți pentru realizarea unei infrastructuri de marketing fiabile? Pe lângă banii și timpul investit într-o afacerea, este nevoie să ai în spate și un plan bine stabilit, o strategie bună de marketing și multe altele.
  1. Datele necesare și colectarea. Este foarte important să înțelegi că lucrurile trebuiesc observate și analizate într-un context. Crează liste cu partenerii tăi, furnizorii și conturile de analytics. Ține cont de tot ceea ce înseamnă rețele de reclamă plătită, conturi afiliate, Google Analytics etc. Prin aceste liste bine întocmite, vei obține fluxuri de date pe care mai apoi le vei centraliza în rapoarte periodice. Cercetează datele, ținând cont de campanii, eforturile de creație, Key Performance Indicators, dar și de costuri.

  2. Fragmentarea datelor. Datele geografice te ajută să localizezi zonele din care provin cei mai importanți utilizatori. Pentru colectarea acestor date trebuie să te folosești de rețelele cu reclame plătite, de genul Google Adwords, Facebook Ads. Mai poți realiza segmentarea și la nivelul dispozitivelor folosite, astfel încât să știi cum să îți optimizezi web site-ul.

  3. Mesajul unitar. După ce ai centralizat toate datele necesare, întocmește un raport, iar mai apoi începe să creezi strategia de marketing pe care dorești să o implementezi. Fii consecvent și crează un mesaj unitar, pe care să îl folosești mai apoi pentru a atinge un ROI pozitiv.

Evoluția unei afaceri nu ține doar de creșterea volumului de vânzări sau de clienții mulțumiți. Pe lângă acești factori, este nevoie și de o strategie foarte bună și de o infrastructură eficientă de marketing.

©2020 by Marian Grosu.