Ce este Social Intelligence?
  • Marian Grosu

Ce este Social Intelligence?

Cu toții am observat avântul considerabil pe care l-a luat Social Media în ultimii ani, dar și vâltoarea de studii și concepte cărora le-a dat curs acesta. Unul dintre conceptele sale este Social Intelligence. Tu știi la ce se referă?

Pentru că afacerile se întind tot mai mult și pe terenul Social Media, a fost nevoie să apară o serie de strategii menite să dezvolte firmele, dar și să le creeze notorietate online. Astfel, a luat naștere și ascultarea rețelelor sociale, lucru asociat cu Social Intelligence. Dacă ar fi să luam expresia și să o disecăm, am vedea că ,,Intelligenceˮ definește partea de colectare, analiză și utilizare a datelor,  astfel că Social Intelligence s-ar defini ca o utilizare eficientă a datelor provenite din rețelele de socializare.

Orice firmă ar trebui să integreze în strategia sa online și strategia de ascultare a rețelelor sociale pentru a crește performanțele brandului. Prin ,,ascultareˮ aflăm opiniile clienților actuali, cât și a celor potențiali. Astfel, sunt colectate toate datele care privesc brandul tău, de la ceea ce spun clienții, la ceea ce spun și ce fac concurenții tăi direcți. Odată ce sunt colectate toate aceste date, ele trebuiesc folosite într-un mod cât mai inteligent, astfel că prin Social Intelligence se vor aplica informațiile din online pentru un impact real.

Citește și Greșeli de evitat în digital marketing.

Este bine să știm că există anumite zone în care Social Intelligence poate avea un efect pozitiv. Una dintre acestea este reprezentată de crize. Astfel, prin monitorizarea datelor din Social Media vom putea detecta și opri anumite potențiale crize. Vom  putea răspunde unor astfel de situații prin date concrete și susținute eficient.

O altă zona în care Social Intelligence poate aduce beneficii este zona cercetării de piață. Este foarte simplu să ne imaginăm canalele Social Media drept o serie de focus grupuri cu privire la serviciile și produsele oferite de firma noastră. Putem să măsurăm foarte bine anumite aspecte ale firmei noastre prin instrumentele de măsurare online, dar în același timp putem și să monitorizăm sănătatea brandului și poziția sa pe piață.

Social Intelligence poate să ne ajute foarte mult afacerea dacă îl integrăm în strategiile online. Acum că ai aflat la ce se referă acest concept, îl poți implementa și tu!

©2020 by Marian Grosu.