Crearea bannerelor online de impact

Tu ce părere ai despre bannerele online? Îți trezesc interesul sau te oripilează? Pe Internet există două mari categorii de utilizatori. Prima categorie este dată de consumatorii de conținut filtrat pe nevoile lor, care fac search după cuvinte cheie și care ignoră reclamele. Pentru ei cea mai bună strategie este inbound marketing. Pe cealaltă parte exista consumatorii de conținut generalist, utilizatorii care savurează divertimentul, cei care vizitează bloguri, care scanează infomațiile, iar atunci când văd un banner drăguț dau click pe el. Lor le este dedicată strategia de tipul outbound marketing.

Dacă vrei să atragi utilizatorii din cea de a doua categorie, mai jos ai o serie de sfaturi care cu siguranță te vor ajuta.

  1. Adaptarea la mediu este esențială! Un banner trebuie să fie relevant contextual, de aceea trebuie să ții cont de ceea ce caută utilizatorii pe un anumit mediu. Spre exemplu, pe Facebook oamenii intră pentru divertisment și pentru noutăți. Aici bannerele vin mereu la pachet cu un text prin care poți transmite mai bine informațiile. Ține cont: nu trebuie să folosesți text pe mai mult de 20% din suprafața bannere-ului! Pe site-uri treaba stă puțin diferit, deoarece bannerele trebuie să iasă cât mai mult în evidență. Folosește o imagine și un text în contrast.

Citește și articolul despre publicitatea video pe Facebook, s-ar putea să te ajute.

  1. Tu îți cunoști audiența? Pentru a te asigura că reclama ta este afișată într-un context potrivit, trebuie să ăți cunoști audiența. Targetarea se face ppe Facebook în funcție de interese, comportamente, aspecte demografice, iar pentru AdWords Display sunt importante domeniile de interes.

  2. Imagini de impact. Sigur îți dorești o rată de click mai mare, de aceea nu trebuie să neglijezi imaginile din bannere. Folosește imagini realiste, eventual chiar create de tine. Pe Google AdWords Display, te poți folosi de elemente subtile de text sau imagine. În cazul acesta te poți folosi și de imagini de tip Stock.

  3. Cuvintele pot fi de partea ta! Folosește un text atractiv care îndeamnă la acțiune sau crează o stare de bine. Acesta poate fi o întrebare sau o afirmație. Oricum în funcție de dorințele și targetul tău, bannerul poate fi predominant realizat din cuvinte sau ele pot lipsi cu desăvârșire. Ține doar de tine.

  4. Call to action! O reclamă display trebuie neapărat să aibă un buton de tipul call to action. Acesta poate fi un buton aparte sau o căsuța din banner. Fă acest aspect să iasă în evidență și nu uita să fii comercial. Fie că banner-ul tău este postat pe Facebook sau pe site, scoate în evidență un element comercial valoros (cod de reducere, transport gratuit, perioada de grație).

Ține cont de aceste mici sfaturi și cu puțină muncă și creativitate, bannerele tale vor avea un impact mai mare decât te așteptai vreodată!

©2020 by Marian Grosu.