Cum sa realizezi campanii prin continutul generat de utilizatori

O companie se poate folosi de diferite tipuri de campanii pentru a-și crește notorietatea și pentru a se promova mai bine. Ea poate folosi o serie de tehnici traditionale sau de tip guerilla marketing. Totuși unele branduri realizează diverse campanii prin implicarea utilizatorilor, cei care le generează conținutul.

Prin campaniile care au conținut generat de utilizatori, firmele își pot întări imaginea și pot câștiga mai multă încredere. Acest gen de campanie se întâlnește în mediul online, în general prin rețelele de socializare, însă firmele își pot crea și website-uri speciale pentru campanii. Tocmai pentru că folosește conținutul generat de utilizatori, o problemă importantă este modul în care motivezi utilizatorii să participe la campania ta și să genereze conținut. Acest gen de campanii pot fi sponsorizate, acolo unde motivația este generată de câștiguri, dar pot fi și nesponsorizate, motivația fiind dată de ideea că poți face ceva creativ și frumos pentru brandul iubit.

Citește și articolul – Cum să răspunzi unui feedback negativ.

Dacă e să vorbim despre campaniile sponsorizate, aici, utilizatorii pot câștiga bani, excursii, produse electrocasnice, produsele brandului promovat pentru un an sau multe altele. O astfel de campanie a realizat și brandul Lays, cel care a inițiat campania ,,Do Us A Flavourˮ. Aceasta avea la bază ideea că utilizatorii rețelelor de socializare Twitter și Facebook puteau să reinventeze arome pentru chipsurile lor preferate. Prin campanie s-au oferit o serie de motivații materiale, marele premiu fiind de un milon de dolari. Campania s-a bucurat de atenția utilizatorilor, participând în cursa pentru acele premii aproximativ 4 milioane de utilizatori. Fiecare a încercat să fie cât mai creativ cu aromele chipsurilor. La finalul competiției când firma a nominalizat 3 posibili câștigători, compania a cerut din nou ajutorul fanilor săi, aceștia alegând câstigătorul.

Și pentru că trebuie cumva să evidențiem și genul de campanii nesponsorizate, vom lua exemplul companiei Coca-Cola. Acest gen de campanii sunt folosite de firme care deja au atins un nivel mare al notorietății, dar care vor să vândă mai bine produsele. Campania lor ,,Share a Cokeˮ, în care fiecare sticluță de Cola avea nume de persoane pe etichete sau specificau persoane apropiate, a prins foarte bine la public. Brandul a încurajat utilizatorii să încarce poze pe rețelele de socializare cu acele sticle, chiar dacă nu câștigau nimic material. Prin această campanie, Coca-Cola a realizat o relație mai stransă cu utilizatorii, iar motivația lor a fost dată de loialitatea față de brand.

Tu ce părere ai despre acest gen de campanie? Ai crea și tu una cu ajutorul clienților tăi? Dacă da, nu  uita că în cazul unei astfel de campanii, conceptul contează cel mai mult.

©2020 by Marian Grosu.