De ce este important ambasadorul de brand?
  • Marian Grosu

De ce este important ambasadorul de brand?

Pentru promovarea diferitelor servicii sau produse, firmele se folosesc de o mulțime de tehnici, una dintre ele fiind chiar implicarea ambasadorilor de brand. Ambasadorii sunt persoane inflente în domeniul lor, care au admiratori și care pot ajuta la creșterea notorietății afacerii tale.

Un studiu a demonstrat că bloggerii sunt mult mai credibili decât celebritățile, atunci când recomandă ceva, deoarece cititorii fideli ai bloggerilor au deja încredere în ei și în părerile lor. Majoritatea bloggerilor colaborează cu mândrie cu anumite firme de renume de la care primesc materiale gratuite pe care să le testeze, iar mai apoi să le promoveze în rândul cititorilor lor, atât pe blog, cât și în Social Media.

Citește și articolul despre interacțiunea online cu publicul țintă.

Ambasadorul de brand este persoana care îți reprezintă și promovează firma și produsele, acesta putând fi angajat ca atare sau poate fi liber profesionist. Prin această tehnică îți poți crește vizibilitatea, vânzările, dar și să îți dezvolți rețeaua de clienți. Principala putere pe care o are un astfel de ambasador este că acesta poate să construiască și să consolideze relațiile dintre nevoile clienților și produsele sau serviciile tale, prin intermediul Social Media sau al blogului. Ambasadorul este cel care reușește să adauge o latură umană mesajului pe care tu vrei să îl transmiți publicului țintă.

Pentru o bună relație cu persoana care îți va fi ambasador de brand, începe printr-un contract profitabil pentru ambele părți, dar nu da foarte multe date și statistici despre firma ta, dacă nu îl cunoști prea bine încă. Discută despre posibilitățile de scriere și afișare a mesajului, cât și despre modul de monitorizare al traficului, cât și al rezultatelor implicite. Realizează un acord cu privire la periodicitatea trimiterilor către site-ul sau pagina de Facebook a firmei tale.

Nu uita că oamenii acordă mai multă atenție altor oameni, și trec de multe ori cu vederea reclamele, oricât de ochioase ar fi. De aceea, vorbește cu un număr de bloggeri sau alte persoane influente care să devină ambasadorii brandului tău, iar mai apoi fructifică rezultatele.

©2020 by Marian Grosu.