De la Freelancer la Agentie
  • Marian Grosu

De la Freelancer la Agentie

Am povestit într-un articol precedent cum am început ca freelancer și care mi-a fost drumul.


Am observat la colegii mei de breaslă că cei care au acum agenții mici/mari/medii au trecut prin faza de freelancer.


După cum am mai zis ajunsesem la un moment dat când nu mai făceam față muncii pe care o aveam și am zis că fie rămân la nivelul la care sunt și încep să refuz proiecte fie întocmesc o echipă. Și fix o echipă am făcut.


Îmi aduc aminte că prima persoană pe care am recrutat-o îi promisesem 600RON/lună (gen salariu) pe data de 28 ale lunii. După ce am închis telefonul mă apucase frica că eu abia aveam bani să mă descurc eu și acum trebuia să plătesc un salariu.


Și ca să vezi cum frica e doar frică, nu s-a întâmplat să întârzii vreo zi în plata fetei, ba mai mult am mai recrutat oameni, și încet încet s-a format ceea ce este astăzi Zamira.



Paradigma s-a schimbat. De la a face muncă creativă în fiecare zi și a face ceea ce imi place făceam exceluri și facturi. Nu a fost asta o problemă atât de mare pe cât că la un moment prinsesem eu (personal) o colaborare ce necesita să mă mut la București (eram în Iași) și să lucrez de-acolo.


Așa că am găsit oamenii care să o preia și să o conducă în direcția care trebuie fără ca eu să fiu implicat efectiv în management sau în munca propriu-zisă.


A ținut foarte mult de obiectivele mele personale. M-am întrebat "mă văd conducând o agenție toată viața?", "E asta ce vreau să fac?". Răspunsul a fost nu așa că am ieșit din agenție. Și poate că primul gând ar fi că am pierdut niște bani.


Știi cum e că banii n-aduc fericirea? E adevărat. Prefer să fac ceea ce iubesc cel mai mult decât să fiu plin de bani și nefericit.




Mă culc seara cu gândul că mă trezesc și fac ceea ce îmi place. Ce sumă de bani poate cumpăra asta?


Așa că m-am întors înapoi la freelance-ing, și lucrez în continuare cu oameni în jurul meu, doar că fiecare este axată pe brandul personal. Numele agenției nu mai este la mijloc ci brandul personal al fiecăruia este în joc. Dacă pierzi tu un client, îl pierd și eu, și asta face ca lucrurile să fie în mai mare dependență și numele meu să nu fie atât de mult în joc.


Îți spun toate astea pentru că sunt lucruri prin care am tercut și consider că am învățat ceva din asta și că pot să dau mai departe experiența în așa fel încât să nu fiu singurul care trage concluziile de aici.



0 afișare

©2020 by Marian Grosu.