Despre proiectul Google AMP

Google AMP sau Accelerated Mobile Page este un subiect foarte dezbătut de specialiștii SEO. Prin AMP, Google dorește să îmbunătățească viteza de încărcare a site-urlor, inclusiv în zonele unde viteza de Internet este mai scăzută. Anul acesta proiectul vizează site-urile de publicații, blogurile, site-urile eCommerce, dar și ziarele online.

Acest proiect a fost anunțat de Google anul trecut pe 7 octombrie. Anul acesta, Google a început să trimită trafic către acele site-uri care au implementat proiectul din luna februarie. Această inițiativă se dorește a fi una open-source, apărută în urma unor discuții vechi dintre editorii publicațiilor și oamenii care lucrează în companiile de tehnologie. Scopul acestui proiect este îmbunătățirea conținutului pentru aparatura mobilă. AMP este construit din coduri HTML și Java Script, la un set mai mic.De asemenea se folosește un Content Delivery Network, oferit de către Google.

Citește și articolul despre interacțiunea online cu publicul țintă.

Care ar fi avantajele implementării unui astfel de proiect? În prmul rând, ar trebui să avem în vedere că utilizatorii nu aveau nimic împotrivă acum câțiva ani să aștepte câteva minute pentru a se încărca o pagină web, iar acum lucrurile s-au schimbat mult. Mai jos vei găsi o listă de avantaje ale proiectului AMP:

  1. Reduce rata de resspingere (bounce rate) – oamenii părăsesc un site în principal atunci când acesta se încarca prea greu sau se blochează. Tocmai de aceea, AMP vine cu rapiditatea încărcării, dar și cu o experiență mai bună per total.

  2. Crește rata de conversie – viteza scăzută ar putea să scadă și rata de conversie. În cazul publicațiilor online, conversiile reprezintă întocmai abonarea cititorilor și transformarea în cititori premium, iar în cazul site-urilor eCommerce conversiile se concretizează în finalizarea comenzilor de către clienți.

  3. Distribuirea conținutului cât mai departe – prin acest proiect se dorește și share-uirea informațiilor la nivel global. Google s-ar putea să traducă în câțiva ani automat știrile și alte informații în limba nativă a utilizatorului.

  4. Crește profitul afiliaților – până la urmă asta vor și brandurile, să atragă cât mai ușor și rapid atenția utilizatorilor. Reclamele afișate pe site-urile persoanelor afiliate ar putea avea un impact mult mai puternic dacă s-ar încărca mai repede.

În România proiectul nu a fost anunțat încă de marile publicații, însă sigur va fi implementat și aici. Cert este că, pe viitor, mediul online va fi îmbunătățit în bine de acest proiect.

©2020 by Marian Grosu.