Echilibrul pe timp de virus
  • Marian Grosu

Echilibrul pe timp de virus

Actualizată în: Mai 8

Schimbarea este o constantă în viața noastră, dar acum se pare că ne confruntăm cu o schimbare nu tocmai ușoară. În urmă cu două sau trei luni, o mare parte din viețile noastre erau consumate de activități multiple: ieșiri cu prietenii la o cafea sau în oraș, călătorii, vacanțe, plimbări, etc. Suntem ființe sociale, ocupate prin natura noastră, iar de aceasta dată viața noastră a luat o nouă întorsătură. Ne întrebăm dacă distanțarea socială sau mai bine zis distanțarea fizică (așa cum a făcut foarte bine distincția Părintele Constantin Ciupu în episodul nr.20) ar putea deveni noul normal, iar construirea vieții spirituale ar putea umple golul singurătății.

Sfatul meu este să-ți concentrezi atenția pe activități constructive, care-ți aduc împlinire și pace sufletească. Mentalitatea de a fi inactivi ar putea duce la anxitate și deprimare, iar noi clar nu ne dorim asta. Activitățile care ne pot mări energia spirituală, ne vor face automat să ne simțim mai bine și să găsim acea stare de echilibru interior după care tânjim cu toții.


Rugăciunea este o astfel de activitate, tocmai pentru că reprezintă modalitatea de a ne conecta cu Dumnezeu. Iar acest timp de distanțare a sinelui de oameni și evenimente ne oferă posibilitatea de a ne concentra mai mult pe practicarea credinței și găsirea echilibrului interior – poate cele mai importante aspecte al vieții noastre.

Acestea fiind spuse, în acest articol, pe lânga partea spirituală, am pregătit pentru tine și alte moduri prin intermediul cărora îți poți găsi echilibrul interior și care îți pot aduce un plus de confort emoțional în această perioadă de autoizolare sau carantină:

  1. Reamintește-ți că este o perioadă de izolare temporară pentru a încetini răspândirea virusului.

  2. Efortul tău de sta în autoizolare îi ajută pe ceilalți oameni, din comunitatea în care trăiești, să evite contractarea virusului.

  3. Rămâi conectat cu prietenii, familia și colegii prin e-mail, social media, conferințe video sau telefon.

  4. Implică-te în cât mai multe activități sănătoase în care să găsești relaxare.

  5. Menține o rutină regulată de somn și mănâncă alimente sănătoase.

  6. Încearcă să faci cât mai multă activitate fizică în casă sau în jurul locuinței tale.

  7. Stabilește-ți un program și încearcă să vezi această perioadă ca pe o experiență nouă, care poate aduce beneficii și fă o listă cu acestea.

  8. Dacă lucrezi de acasă, încearcă să menții un echilibru sănătos, alocă ore specifice de lucru, ia pauze regulate și, dacă este posibil, delimitează-ți un spațiu pentru lucru.

  9. Dacă știrile și rețelele de socializare îți provoacă o stare de anxitate, încearcă să le eviți.



0 afișare

©2020 by Marian Grosu.