Remarketingul si castigarea de noi clienti

În primul rând, aș vrea să te întreb dacă tu cunoști noțiunea de Remarketing? Dacă da, atunci te felicit că ești la curent cu noutățile. Dacă răspunsul tău este nu, nu trebuie să fii supărat, o să îți explic eu tot ceea ce trebuie să știi despre el.

Remarketingul este un mod de a face publicitate online prin care poți ajunge din nou în atenția clienților care nu au mai intrat de mult pe site-ul tău sau care au ieșit de pe site fără a face vreo comanda. Sigur ți s-a întâmplat măcar o dată să intri pe un site, să te uiți la un produs anume, iar mai apoi după ce închei sesiunea, să te trezești că vezi reclame cu acel produs și pe alte site-uri.

Specialiștii susțin că nu există achiziție încă de la prima accesare a unui site decât în 2% dintre cazuri. Există mereu o reticență a utilizatorilor când este vorba de cumpărăturile online, deoarece ei trebuie să fie convinși că produsele sunt originale și că au cel mai bun preț, că firma este sigură, că este ok să cumpere prin transfer bancar și multe altele. Aceste probleme le au cam 98% din vizitatorii site-urilor, de aceea trebuie căutate moduri în care utilizatorul să și treacă la acțiune, unul dintre aceste moduri fiind chiar remarketingul.

Citește și articolul Greșeli de evitat în digital marketing.

Dacă doriți să adoptați o astfel de tactică în campaniile dumneavoastră, atunci trebuie să aveți în vedere obiectivele campaniei, targetul și insight-urile. Totuși, în gestionarea și testarea campaniilor de remarketing puteți avea în vedere următoarele tactici:

  1. Puteți prezenta diferite categorii de produse. Google permite crearea de liste de remarketing personalizate. Acestea vor fi afișate navigatorilor sub forma unor anunțuri pe diferite categorii. Spre exemplu, dacă avem un magazin de îmbrăcăminte, vom crea anunțuri diferite atunci când utilizatorul este de sex masculin, respectiv feminin.

  2. Recrearea de legături cu vizitatorii care nu au finalizat comenzile. Cred că oricui i s-a întâmplat măcar o dată să adauge obiecte în coșul online de cumpărături și până la urmă să nu mai finalizeze comanda, din cauza anumitor factori. Pentru a-l face pe utilizator să finalizeze comanda, se pot crea liste de remarketing cu acele persoane care au măcar un produs în coș, dar și cu cele care au finalizat deja comanda, pentru a-i putea fideliza. Revenind la exemplul cu magazinul de îmbrăcăminte, printr-o campanie de Google Remarketing, putem oferi un cupon de 10% discount acelor clienți, astfel încât să îi determinăm să finalizeze comanda.

  3. Atragerea vizitatorilor care nu au trecut la acțiune sau mai bine zis, care nu au efectuat conversii. În cazul acestora se poate crea o listă de remarketing care să îi determine să revină pe site și care să fie destinată exclusiv lor. Spre exemplu, dacă noi avem acel magazin de îmbrăcăminte și dorim să ne adresăm celor care nu au efectuat conversii, atunci vom utiliza o listă combinată personalizată astfel încât aceștia să fie informați permanent despre magazin și pentru a le întipări brandul în minte.

Acum că ai aflat aceste tactici de Google Remarketing, poți să le încerci pe propria ta firmă, iar mai apoi să culegi roadele succesului. Totul depinde de voință și multă muncă.

©2020 by Marian Grosu.