Rolul sloganului in branding
  • Marian Grosu

Rolul sloganului in branding

Sloganul unui brand are o putere mult mai mare decât ai crede. El nu este doar expresia, propoziția sau cuvintele de sub logo, ci el exprimă esența brandului. Cel mai important lucru e cum transmiți valorile brandului prin slogan. Tu știi varianta câștigătoare?

Sloganul trebuie să scoată în evidență contextul, domeniul mărcii. Mai exact el nu trebuie să poată fi adăugat spre exemplu, unui cabinet stomatologic, dacă tu ai o firmă cu alt specific. Asocierile cu alte domenii sunt total excluse.

Citește și articolul despre importanța culorilor pentru brandul tău.

Un slogan bun rămâne întipărit bine în mintea consumatorului. Deoarece sunt construite corect, ele exprimă exact ceea ce dorește brandul și mai presus de atât, îl diferențiază pe piață față de concurenții săi. Sloganul trebuie să fie mână în mână cu numele și logo-ul, deoarece acest lucru întărește percepția consumatorului despre o marcă anume.

După spusele mai multor specialiști în advertising, un slogan trebuie să întrunească mai multe aspecte. El trebuie să fie memorabil, astfel încât dupa 5 ani, omul încă să poată facă legătura directă între slogan și brand. El trebuie să evoce numele mărcii, să conțină un anumit beneficiu – cheie și să diferențieze brandul. Beneficiul îl găsiți făcând un mic research asupra produselor și asupra a ceea ce cred consumatorii despre firma ta. Sloganul trebuie să fie strategic și să se ptrivească oricărei forme de comunicare dintr-o campanie de publicitate. Mai exact, sloganul trebuie să dea bine atât pe sticlă într-un spot video, scris într-un afiș sau rostit într-un spot audio de la radio. Asigură credibilitate posibililor tăi clienți și fii în același timp plăcut, simplu și original.

Dacă ar fi să zicem ceva despre „așa nu-ul” sloganurilor, acestea nu trebuie să semene cu cele ale altor branduri sau să fie plicticoase. De asemenea, ele nu trebuie să inducă o stare negativă sau să fie sarcastice ori să prezinte brandul într-un stil ciudat. Sloganul nu trebuie să fie lipsit de sens ori complicat, deoarece nimeni nu îl va ține minte.

Un slogan îți poate salva brandul sau poate fi o cale sigură spre  moartea sa. Totul depinde doar de o minte creativă, puțină muncă și multe ore de brainstorming.

©2020 by Marian Grosu.